قوری و گایوان

it is a handy machine

قوری و گایوان

قوری و گایوان
ظروف برای دم کردن چای اشکال مختلفی دارند، از گلدان‌های بزرگ سرامیکی و شیشه‌ای که در سراسر جهان غرب استفاده می‌شود، تا کیوسوی ژاپنی دسته‌دار، تا ست قوری ‌های کوچک سفالی بدون لعاب و گایوان‌های چینی که در سنت‌های گونگ فو چا چینی استفاده می‌شود. بهترین قوری‌ها دارای دهانه‌های وسیعی هستند که به راحتی برگ‌ها را اضافه و جدا می‌کنند، فضای کافی را برای باز شدن برگ‌ها فراهم می‌کنند و به سرعت می‌ریزند تا چای بیش از حد نریزد. برای مشاوره بیشتر در مورد تهیه چای، به راهنمای ما در مورد نحوه درست کردن چای و نحوه انتخاب قوری عالی مراجعه کنید. 

قوری های چای
مجموعه ما از قوری های چای ژاپنی، یا کیوسو، در ژاپن توسط یک صنعتگر ساخته می شود. یک ابزار ضروری و ایده آل برای دم کردن چای بدون برگ، هر قوری منحصر به فرد است اما همه آنها متعادل، زیبا و لذت بخش هستند.این قوری توسط سرامیک‌دان آمریکایی، ریچارد نوتکین، تأثیر مادی خود را از قوری‌های سفالی چینی Yixing می‌گیرد. این نوع خاک رس در چین در شهر Yixing در استان جیانگ سو یافت می شود و معمولاً به رنگ قرمز یا قهوه ای است. در حالی که خاک رس برای ایجاد بسیاری از اقلام مختلف استفاده شده است، رایج ترین آنها قوری و سایر اقلام مربوط به چای هستند. قوری های Yixing لعاب ندارند و اغلب فرم های بسیار ساده ای دارند بنابراین گرما به طور مساوی توزیع می شود. خاک رس متخلخل است و با استفاده از دیگ به مرور زمان، روغن های چای در داخل ظرف جمع می شوند و درخشندگی خاصی در خاک رس ایجاد می کنند.[1] به طور کلی با چای سیاه، پوئر یا اولانگ استفاده می شود، متخصصان چای از دم کردن بیش از یک نوع چای در یک ظرف معین خودداری می کنند تا از مخلوط شدن طعم ها و اثرات آن بر بدن رسی خودداری کنند. 

این قوری الهام گرفته از Yixing چیزی جز ساده است
این قوری که توسط Notkin در سال 1985 ساخته شد، برخلاف فرم‌های ساده و سنتی چینی، بدنه‌ای هشت ضلعی دارد که شبیه نمای مقطعی زیرزمینی از یک خیابان و پیاده‌رو است. دسته و دهانه آن شبیه لوله های فاضلاب است و پنج لاستیک سفالی به عنوان دستگیره درب و تزئین عمل می کنند. قوری بخشی از مجموعه ای است که بر اساس قوری ییکسینگ ساخته شده است، اما نوتکین آن را به عنوان بخشی از "فعالیت هنری" خودخوانده او تصور کرده است.[2] از دیگر طرح های این سری می توان به قوری Curbside و Cooling Towers Teapot اشاره کرد. آثار او تجسم تفسیری درباره روابط انسانی و شرایط انسانی است و اغلب جنگ، خشونت و ستم را نقد می کند.[3] نوتکین در ساوت ساید شیکاگو بزرگ شد و شاهد تنش مذهبی بود و از همسایگان یهودی خود درباره وحشت هولوکاست شنید. هدف Notkin این است که بیننده را با دستکاری و کنار هم قرار دادن اشیاء تحریک کند تا احساسات درونی خود را بررسی کند.[4] او در استودیوی خود در هلنا، مونتانا، سوالاتی می پرسد و با گل به آنها پاسخ می دهد. ساخته‌های او، مانند این قوری که منظره‌ای از زیر سطح را ارائه می‌دهد، بینندگان را دعوت می‌کند تا در یک زمان، در جهان به تفکر بپردازند.ارین بندیکتسون یک کارآموز کیوریتور آلبرتا-اسمیتسونی در بخش طراحی محصولات و هنرهای تزئینی در کوپر هویت، موزه طراحی اسمیتسونیان بود.  

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.